Zaznacz stronę

TYDZIEŃ 4 – WDRAŻANIE | JAK NAUCZYĆ SIEBIE I SWOJE DZIECI NASTAWIENIA NA ROZWÓJ?

TYDZIEŃ 4 – WDRAŻANIE

Witam Cię w czwartym tygodniu naszego przewodnika po nauce nastawienia na rozwój. Jeżeli jesteś tutaj po raz pierwszy, zachęcam Cię do przeczytania wstępnego artykułu wstęp do przewodnika. W drugim kroku możesz przeczytać artykuł z tygodnia pierwszego, a następnie artykuł z tygodnia drugiego i tygodnia trzeciego, tak, by w pełni zrozumieć koncepcję nastawienia na rozwój.

Wyrabiając w sobie nawyk „myślenia na rozwój” jesteś w stanie lepiej osiągać zamierzone cele. Dlaczego? Zbudujesz w sobie nawyk, dzięki któremu myślisz pozytywnie. Dzięki temu pierwsza i kolejne przeszkody w Twojej drodze do osiągnięcia celu nie spowodują, że będziesz chciała się poddać. Wręcz przeciwnie – zmotywują Cię do dalszej pracy nad samą sobą. Pamiętaj, praktyka czyni mistrza – aby więc nauczyć się działać w duchu „nastawienia na rozwój” – działaj.

 

Cykl artykułów „Jak nauczyć siebie i swoje dzieci nastawienia na rozwój?”

Osiągniesz najlepsze efekty jak zapoznasz się po kolei z artykułami publikowanymi w ramach cyklu „Jak nauczyć siebie i swoje dzieci nastawienia na rozwój?” 🙂

Pełen cykl składa się z następujących artykułów:

 

  1. WSTĘP: Jak nauczyć siebie i swoje dzieci nastawienia na rozwój?
  2. TYDZIEŃ 1: WPROWADZENIE
  3. TYDZIEŃ 2: OBSERWOWANIE
  4. TYDZIEŃ 3: NAŚLADOWANIE
  5. TYDZIEŃ 4: WDRAŻANIE

 

KROK 1: PRAWIDŁOWO UDZIELAJ POCHWAŁ 

Dziecko chwal przede wszystkim za wytrwałość w rozwiązywaniu problemów, a nie za bycie „inteligentnym” lub utalentowanym. Dzięki dobrze dobranym słowom – połączysz wyniki Twojego dziecka z wysiłkiem, a nie z wrodzoną zdolnością. Kiedy zwrócisz na te kwestie uwagę, dziecko będzie bardziej skłonne do podjęcia ryzyka i doceniania swojej ciężkiej pracy. Ważne – kiedy zauważysz ciężką pracę lub usłyszysz pozytywną rozmowę, którą dziecko przeprowadza z sobą samym (np. „Jestem zdolny, mogę to robić, jestem odważny”), udziel pochwały i upewnij się, że Twoje dziecko o tym wie!

 

KROK 2: POZWÓL NA EFEKTYWNE PRZEMYŚLENIA 

W bezpieczeństwie Twojego domu, daj dziecku czas na to, by mogło zastanowić się nad czekającymi go wyzwaniami. Zmaganie się z problemem buduje odporność, więc daj dziecku czas na jego „przetrawienie”. Bądź obok i zadaj mu pytania pomocnicze, przed wkroczeniem do akcji, „uratowaniem” go i rozwiązaniem problemu za niego.

 

KROK 3: WYKORZYSTUJ BŁĘDY

Reaguj z ekscytacją, gdy pojawia się okazja do rozwoju Twojego dziecka. W wymagającym momencie, powiedz coś w rodzaju: „Wydaje mi się, że to doskonała okazja do naszego rozwoju!”. Następnie poświęć chwilę danemu zagadnieniu i stwórz środowisko, w którym będziecie spodziewać się niepowodzeń, a popełnione błędy okażą się metodą nauki.

 

KROK 4: ODPOCZYWAJCIE 

Ćwiczenia dla rozwoju mózgu mogą okazać się trudne dla Ciebie i Twojego dziecka. Dlatego dobre jest zrobienia sobie przerwy. Do wszystkich ćwiczeń możecie wrócić następnego dnia.

 

PODSUMOWANIE

Od kilku tygodni pomagasz swojemu dziecku zbudować nawyk do wdrażania w swoim życiu „nastawienia na rozwój” oraz nowego sposobu reagowania na pojawiające się wyzwania. Zachęcam do ciągłej pracy nad Waszym rozwojem. Spraw, by zasady myślenia na rozwój stały się postawą procesu uczenia się Twojego dziecka!

Proste strategie, jak chwalenie za wysiłek, interpretowanie błędów jako okazji do nauki oraz korzystanie z mocy słowa „jeszcze” są potężnymi metodami w procesie zmiany waszego sposobu myślenia. Twoje dziecko zrozumie, że nie jest samo w tej podróży, kiedy jako rodzic będziesz go wspierać i pokażesz mu, że tak samo jak ono stawiasz czoła wyzwaniom i demonstrujesz swoją wytrwałość.

Twoje dziecko uzbrojone w pozytywne nastawienie i świadome tego, że rozwój i zmiany są zawsze możliwe będzie gotowe do stawienia czoła swojemu wspaniałemu życiu!

 

Bądź na bieżąco!

Zapisz się na newsletter i otrzymaj 15% RABATU na swoje pierwsze zamówienie!

0