Drogi czytelniku, droga czytelniczko, tym razem rumuński portal online https://revistaprogresiv.ro/ przeprowadził wywiad z właścicielem marki chrupek kukurydzianych Gusto – Eliodorem Apostolescu. Rozmowa dotyczyła strategii, jaką zastosowała firma w trudnym roku 2021 oraz planów na dynamiczny rozwój w 2022 roku. Artykuł został oficjalnie opublikowany 26 kwietnia 2022 roku. 

Link do oryginalnego artykułu w języku rumuńskim, napisany przez rumuńską dziennikarkę Alinę Stan: https://bit.ly/inwestycje-o-wartosci-6-mln-euro 

Poniżej znajdziesz tłumaczony artykuł: 

Rok 2022 – inwestycje o wartości 6 mln euro

Phoenixy, producent chrupek kukurydzianych Gusto, przygotowuje na ten rok inwestycje o wartości 6 mln euro w nowe technologie i maszyny, odpowiednio do rozbudowy fabryki w Băicoi, powiedział Eliodor Apostolescu, dyrektor generalny Phoenixy.

W ubiegłym roku rumuński producent odnotował obroty na poziomie 32 mln euro, a na rok 2022 szacunki mówią o osiągnięciu progu 37-38 mln euro.

“W kontekście ciągłych działań ekspansyjnych, które podejmowaliśmy w ostatniej dekadzie, rok 2021 charakteryzował się wzrostem sprzedaży. Jednak ciągły wzrost cen surowców, opakowań, energii, paliwa, obniżał stopę zysku. Powiedziałem, że rok 2021 był chyba najtrudniejszym rokiem, jaki środowisko gospodarcze przeżyło w ciągu 30 lat od założenia naszej firmy, nie wyobrażając sobie trudów, jakie powstały w ostatnich dwóch miesiącach od wybuchu wojny. Pod względem finansowym rok 2022 ma być nieprzewidywalny i ryzykowny. Codziennie mamy do czynienia z podwyżkami cen przy każdym zakupie i praktycznie nie da się przewidzieć ich rozwoju. Staramy się nie przenosić tego stanu na naszych klientów. Czuję się jak akrobata chodzący po linie nad urwiskiem. Z drugiej strony, siła naszej organizacji daje mi przekonanie, że zachowamy równowagę i przejdziemy przez nią pomyślnie.” – powiedział Eliodor Apostolescu.

Jak na razie rok 2022 wydaje się być przeciwieństwem roku 2021, w którym “wszystko poruszało się w zwolnionym tempie”, a plany rozwojowe, które firma poczyniła, były odczuwalne jak “głaz wpychany pod górę”, zaznaczył też przedsiębiorca. “Wszystkie firmy trzęsą się, próbują coś przestawić, inaczej grozi im zniknięcie. Początek tego roku scharakteryzowałbym jako niepewny dynamizm.” – powiedział Eliodor Apostolescu.

Chrupki kukurydziane Gusto, bardziej dynamiczne tempo rozwoju na 2022 r.

Na ten rok firma przewidziała w budżecie inwestycje w wysokości 6 milionów euro na nowe technologie i maszyny, a mianowicie rozbudowę zakładu w Băicoi, w powiecie Prahova, o wydajności ponad 75 ton/dzień. Dodatkowo w 2022 roku producent będzie rozwijał nowe gamy produktów Gusto, w znacznie bardziej dynamicznym tempie.

“Jak na razie, w kwietniu, rok 2022 okazuje się ryzykowny i niestabilny, ale jednocześnie daje pewne możliwości rozwoju, z którymi nie spotkaliśmy się odkąd istnieje nasza firma. Strategia na ten rok będzie polegała na przyspieszonym rozwoju. W ostatnim czasie wprowadziliśmy do sprzedaży świetną ofertę słodkich chrupek kukurydzianych, wśród których znajdują się asortymenty chrupek mlecznych i kakaowych. W drugiej połowie roku uruchomimy gamy produktów, których nigdy wcześniej nie robiliśmy. – dodał członek zarządu.

Z drugiej strony, eksport jest strategicznym obszarem zainteresowania firmy, stanowiąc ponad 60% całkowitej sprzedaży, a udział ten będzie nadal rósł w związku z globalną ekspansją. Chrupki Gusto sprzedawane są w ponad 36 krajach, od Nowej Zelandii po Japonii i Amerykę.

“Od początku wojny, z powodu braku wielu produktów na sklepowych półkach, konsumenci decydują się na zakup produktów dostępnych na półce, a to generuje ogromną sprzedaż dla firm, którym udaje się utrzymać na rynku. Spodziewam się jednak, że te zachowania zakupowe z czasem się ustabilizują. Zasadniczo konsumenci wybierają swoje ulubione marki, którym ufają, lub nowości, które przyciągają uwagę i oferują nowe pomysły na konsumpcję” – podsumował Eliodor Apostolescu.

Wyłączny importer i dystrybutor w Polsce:

   R&J DISTRIBUTION SP. Z O.O.

Dane rejestrowe                                                        Biuro i magazyn
ul. Walewska 3/23                                                        Ul. Nadmeńska 9
04-022, Warszawa                                                        05-230 Kobyłka
NIP: PL1132900221                                                      tel: +48 501-988-972
KRS: 0000593220                                                        email: biuro@pufuletigusto.pl

Istniejemy na polskim rynku od 2016 roku, kiedy po raz pierwszy marka Gusto zawitała w tym kraju. Jesteśmy rumuńsko-polskim zespołm. Nasze biuro i magazyn zlokalizowane są w okolicach Warszawy, w mniejscowości Kobyłka.

W R&J Distribution ludzie, z którymi współpracujemy są dla nas bardzo ważni! To jedna z głównych zasad, z którymi kieruje się sam Producent. Nasza współpraca z Producentem opiera się na wzajemnym zaufaniu i dobrych wynikach finansowych. W tym duchu, dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z aktualnymi i nowymi klientami układała się tak samo lub jeszcze bardziej pomyślnie. Trzymamy mocno kciuki, aby Państwa biznes ciągle się rozwijał i mamy nadzieję, że marka Gusto będzie Państwu towarzyszyć w drodze do wymarzonego sukcesu.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu i współpracy z nami.

Twój koszyk0
Brak produktów w koszyku!
KONTYNUUJ ZAKUPY
0