Producent chrupek kukurydzianych Gusto stoi przed najtrudniejszym rokiem w historii firmy. Inwestuje w ekspansję międzynarodową i rozwój nowych linii produkcyjnych. W samym 2021 roku zainwestował 10 mln euro, dzięki czemu utrzymał firmę na szczycie sprzedaży. Aż 60% chrupek kukurydzianych wyprodukowanych w fabryce w Băicoi, Rumunia trafia na rynki zagraniczne do ponad 36 krajów. Chrupki Gusto są dostępne w Europie, USA, Japonii, Australii, Nowej Zelandii czy na Bliskim Wschodzie.

Skutki pandemii COVID-19 dla Phoenixy

Eliodor Apostolescu, prezes i udziałowiec Phoenixy, firmy produkującej unikatowe chrupki kukurydziane Gusto, wspomina o skutkach pandemii COVID-19 i przyjętej strategii w tym wyjątkowo trudnym okresie rynkowym. Przedstawia również wyniki i plan otwarcia nowej fabryki, żeby być jeszcze bliżej swoich klientów. 

Rok 2021 był najtrudniejszy w historii naszej firmy. W skali globalnej mamy do czynienia z 40% wzrostem inflacji. Pandemia ma więc szalenie negatywny wpływ na gospodarkę, ludzi i relacje biznesowe budowane przez lata pracy. Kryzys zdrowotny, który przyczynił się do kryzysu społecznego, jako efekt lockdownu oraz decyzje o zamknięciu firm, branż i krajów (sytuacja przypominająca wojnę) doprowadziły do bezprecedensowej sytuacji dla naszej firmy. W skali globalnej zamknięto działalności generujące dochody i zarobki, miliony ludzi straciło pracę, a w rezultacie zachowanie firm – zarówno indywidualne, jak i zbiorowe – zmieniło się i stało się znacznie bardziej agresywne.” – mówi Apostolescu.

Skutki pandemii były szybkie i spowodowały ogromne straty dla przemysłu spożywczego. Przez znaczną koncentrację na eksport, firma Phoenixy była zależna od decyzji różnych krajów o zawieszeniu lub zablokowaniu dostawców. Załamała się ogromna część łańcucha dostaw, ponieważ liczne firmy wstrzymały działalność lub zamknęły się. Spowodowało to impas i chaotyczne zachowania zagubionych pracowników oraz do przeciążenia firm, które mogły dalej funkcjonować. 

“Obecny kontekst rynkowy jest unikatowy w ciągu 30 lat istnienia naszej firmy. Prawdopodobnie tylko w stanie wojny dochodziło do takich kryzysów i blokad. Każdy dział firmy i każdy segment biznesowy został dotknięty. Wzrost cen surowców, opakowań, energii itp., zablokowane zamówienia na miesiące i chaotyczne zachowania na rynku prowadzą do dużych spadków przychodów i zysków.” – powiedział Apostolescu.

Skuteczna strategia rozwoju firmy drogą do sukcesu

Firma Phoenixy w pierwszym półroczu 2021 roku odnotowała spadek sprzedaży o 25%. Sytuacja pandemiczna spowodowała również 30-procentowe straty z powodu wzrostu cen surowców i długoterminowych kontraktów, w ramach których zobowiązała się do dostaw po stałych cenach przez pół roku do roku. Koszty firmy rosły z dnia na dzień bez możliwości przeniesienia ich na ceny sprzedaży. Sytuacja ta nie sprawiła jednak, że Phoenixy zmieniło swoją strategię inwestycyjną na ten rok. Firma przeznaczyła 10 mln euro na ekspansję międzynarodową oraz rozwój nowych linii produkcyjnych i produktów. 

“Sprzedajemy na ponad 36 rynkach, na 4 kontynentach, a więc sprzedaż się umacnia. Dzięki stałej strategii biznesowej, w ramach której co roku inwestujemy w jakość, rozbudowę i rozszerzenie asortymentu, udało nam się zawrzeć nowe kontrakty i wprowadzić na rynek nowe produkty. W ten sposób będziemy na plusie pod koniec roku, ale nie możemy teraz podać konkretnej prognozy jak zakończymy rok.” – mówi Apostolescu.

Budowa fabryki we wschodniej Europie

Produkty zostały przyjęte między innymi w Niemczech, Szwajcarii i Austrii. Gusto pozytywnie zadebiutowało również na rynku japońskim. Phoenixy rozpoczęło sprzedaż w Japonii od trzech odmian chrupek kukurydzianych w czekoladzie. Po prawie roku wprowadza na ten rynek kolejne trzy produkty. Dodatkowo chcąc skrócić dystans dostaw, Phoenixy chce wybudować fabrykę prawdopodobnie w Niemczech.

“Budowa fabryki jest wciąż dobrą decyzją biznesową, biorąc pod uwagę wysoki popyt na eksport. Po pandemii poprawiliśmy nasz łańcuch logistyczny, który na razie zrekompensował transport na duże odległości, dlatego projekt otwarcia nowej fabryki został tymczasowo odłożony, ale jest to nadal otwarty i ważny projekt dla naszej firmy.– dodaje Apostolescu. 

Na początku 2021 roku firma Phoenixy ogłosiła, że przygotowują się do rozpoczęcia dostaw do nowych klientów na rynki w Europie, USA i Japonii. Nowe zamówienia powinny przyczynić się do kolejnego rekordu sprzedażowego w tym roku. W 2020 roku działalność Phoenixy osiągnęła poziom 30,5 mln euro.

Wyłączny importer i dystrybutor w Polsce:

   R&J DISTRIBUTION SP. Z O.O.

Dane rejestrowe                                                        Biuro i magazyn
ul. Walewska 3/23                                                        Ul. Nadmeńska 9
04-022, Warszawa                                                        05-230 Kobyłka
NIP: PL1132900221                                                      tel: +48 501-988-972
KRS: 0000593220                                                        email: biuro@pufuletigusto.pl

Istniejemy na polskim rynku od 2016 roku, kiedy po raz pierwszy marka Gusto zawitała w tym kraju. Jesteśmy rumuńsko-polskim zespołm. Nasze biuro i magazyn zlokalizowane są w okolicach Warszawy, w mniejscowości Kobyłka.

W R&J Distribution ludzie, z którymi współpracujemy są dla nas bardzo ważni! To jedna z głównych zasad, z którymi kieruje się sam Producent. Nasza współpraca z Producentem opiera się na wzajemnym zaufaniu i dobrych wynikach finansowych. W tym duchu, dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z aktualnymi i nowymi klientami układała się tak samo lub jeszcze bardziej pomyślnie. Trzymamy mocno kciuki, aby Państwa biznes ciągle się rozwijał i mamy nadzieję, że marka Gusto będzie Państwu towarzyszyć w drodze do wymarzonego sukcesu.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu i współpracy z nami.

Twój koszyk0
Brak produktów w koszyku!
KONTYNUUJ ZAKUPY
0